Själva födseln...




Allt började kvällen den 15 mars klockan 21.00, då Trixie helt plötsligt fick regelbundna värkar, helt utan förverkar!
Vi låg här och suckade,  pustade, frustade och väntade tillsammans, då... för första gången i mitt liv insåg hur jobbigt det måste vara för en pappa under en förslossning :-)  Jag var helt slut!!!

Klockan 01.00 kom efter mycket om och men vattenblåsan ut! Efter detta visste jag ju att nu drar detta igång på "riktigt"...
Timmarna gick och jag blev mer och mer nervös... Finns det några valpar egentligen eller har hon bara
varit skendräktig? Valparna klarar dessutom sig bara ett par timmar efter vattenblåsan gått... Nervöst!!!
Tiden gick och klockan 03.00 tänkte jag:
-Nu får det räcka!! Hur ska vi få fart? Jo... Vi springer runt i huset och leker som galningar :-) Sagt och gjort.. Vi sprang...Så gott det nu gick... Lekte, hoppade och åt godis... Det gör säkert susen...
Godiset hjälpte!!! 03.30 kom första valpen..Sen kom de med jämna mellanrum fram till 07.30 då den sista föddes.
Gör om det flickor om ni kan... 8 bebisar på 4 timmar :-)
Äntligen är dom här!! 8st. valpar precis vad jag siat om... Pigga, friska, glada och dessutom hur söta som helst!!!
Snacka om stolt "mormor" :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0